dressyr & hoppning & hästar & ridskola!

Hur fint brukar det va i dressyrer?Jag kan säga att det kan vara jätte fint prydligt och snyggt!
Hur gör man dom fin i galoppen och i traven tror ni?det är lite svårt elr vad?
Dressyr är en av mina grejjer för det är så fint när man tävlar!(dressyr borde också vara enran sak också?) en känd dressyr ryttare är snygga på tävlingar det är ju dom andra me!
dressyr kan man ju lära sig!Men det är lite svåra pogram som kanske ni tycker?Vissa kan ju tävla i medel svår! Men vet inte om jag är vän med nån som kan det?Många kan ju det men är inte så säker!
hoppningen! hoppning är ju roligt!man är fin hästen är ren och fin som vanligt!men hur kan man lära sig hoppa hökt? Har man en tränare? Eller lär sig själv?välj vad ni tror! hoppning är ju roligt när man hoppar ganska hökt ''genligt mig då!'' Hoppar är ju en ganska falig grejj också efter som dom kan ju vägra då kan dom ju tvär stanna och då kanske rytta:D! vem vet?!Gå i ridskola är det bra? Ja ''genligt mig då''!man kanske inte vet vad ni tycker!?
Vem är sverigest bästa hoppryttare? vem är sverigest bästa dressyr ryttare?
HÄSTAR!
hästar är snälla gulliga bäst och allt dom är roliga och att hoppa och göra dressyr med!Ni kanske tycker samma sak inte vet vi? Hästar är en faliig sport då!Men endå bäst!hästar kan man bli sparkad av och k´man kan ramla av dom det vet ju alla dårå! efter som dom är sånna djur typ! hästar kan vara a-ponny b-ponny c-ponny d-ponny typ!
Min ponny är då C-ponny då! Hästar älskar hö och kraft foder man är snälla med dom och man slår dom inte med piska det vet väll alla så klart för det borde man heller inte göra! för att det är jätte dumt ju visst?!
Hästar älskar mmänniskor typ då efter vi kan rida dom!Dom är ju inte helt pukad i huvet heller?kanske andra tycker då men iaf inte dom som älskar dom!Hästar är derrimot det bästa spordet som hänt mig!
Ridskola!!
På ridskolan lär man sig och man lär sig hoppa och allt typ! man kan amälla sig om man får och det finns olika ridskolar det finns märken också ''gul''vit''grön'' det finns nog mera tror jag!men iaf  det är dom jag vet nu!
Ridskolan hjälper dej med allt om hästar hon hästens kropp och hovar och allt sånnt! i ''gröna'' gruppen så lär man sig galoppera och lite mer saker typ! Riskolaan visar hud träns och sadlar ska sitta och hur man borstar man borstar som pelsen är gjorde man följer typ mönsterna helt änkelt!Ridskola skulle alla kunna vara med på
dagens inlägg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0